Aero L29 Delfin
Denne maskinen er produsert ved den Tsjekkiske fabrikken Aero Vodochody i 1972. Den ble bygget med tanke på å tjene som konverteringsjager for MIG 15/17/21 i det tidligere Sovjetiske luftforsvaret. Dette ser man også tydelig igjennom cockpit som er svært lik det man finner i de nevnte (og mer kjente) jagerflyene.
Antonov AN-2
Antonov An-2 ( NATO-kallenavn: «Colt» ) er et ukrainsk, tidligere sovjetisk, bruksfly. An-2 var opprinnelig utviklet for bruk som landbruksfly, men har blitt brukt i en rekke roller som blant annet transportfly, ambulansefly, passasjertransport, fallskjermtransport, angrepsfly, VIP-flyging og trenings-fly. Ofte kalles den for russernes svar på Dakota DC-3 med tanke på de mangfoldige bruksområdene.

Yakovlev YAK-52 (2 stk.)
Yak 52 er en military ab initio trainer designet av Yakovlev Bureau i Moskva. Bortsett fra et par prototyper, er samtlige Yak-52 bygget på lisens siden 1979 av Aerostar SA Bacau, Romania, og produksjonsnummer etter 1990 heter også Aerostar. Flytypen er fortsatt i produksjon, og en ”vestifisert” versjon er i tillegg kommet (52W).
Alouette III kamphelikopter / LN-OJJ
Den første versjonen av Alouette III, SE 3160 prototype, fløy første gang 28. februar 1959. SE 3160 ble satt i produksjon i 1961 og forble i produksjon frem til 1968, da den ble erstattet av SA 316B. Den siste og 1437'ende Alouette III forlot Marignane samlebåndet i 1979, da den viktigste produksjonslinje i Frankrike ble stengt ned. Den siste Alouette III fra Aerospatiale ble levert i 1985.

Extra 300
Extra 300 er en to-seters akromaskin med 300 hk. Flyet ble utviklet i 1987 av Walter Extra og bygget av Extra Flugzeugbau. Flyet tåler +/- 10G med en person ombord og +/- 8G med to personer i. Dette flyet kan gjøre alt av akrobatikkøvelser!
Noorduyn Norseman Mk.VI
Åtte stk. nye UC64 Noorduyn Norseman ble levert til Luftforsvaret på RAF basen Winkley i England den 3. mai 1945. Disse landet første gang på Fornebu 27. mai 1945. Flyet som kommer til Skien på årets Flydag er ett av disse åtte første.

North Amercian T6G Harvard
North American AT-6 Harvard er et treningsfly som ble brukt til videre utdannelse av piloter før de fikk trening på det flyet de skulle fly i tjeneste. AT var den amerikanske forkortelsen for Advanced Trainer, men etter 1948 fikk alle treningsfly prefikset T, og AT-6 Texan ble T-6 Texan. I britisk og kanadisk tjeneste fikk flyet navnet Harvard, og dette navnet ble brukt også blant annet i Norge.
Max Holste Broussard
MH1521 Broussard er en videreutvikling av MH152, en konstruksjon fra 1949 noe mindre enn Broussard og på bestilling fra den franske hæren, men denne ble aldri satt i produksjon. Konstruktsonen av MH1521 Broussard startet i 1950 og prototypen fløy første gang i november 1952.

Saab Safir (2 stk.)
Saab 91 Safir, også kjent som Tp 91 og Sk 50 er et svensk en-motors lavvinget treningsfly utviklet og produsert av Saab. Flyet fløy første gang 20. november 1945. Det ble brukt av en rekke flyvåpen, deriblant det norske Luftforsvaret.
Tiger Moth (3 stk.)
Tiger Moth er en videreutvikling av deHavilland sin DH.60 Moth. DH.60 så dagens lys i 1925 og ble mest populær blant sivile operatører, selv om det militære også kjøpte noen til skoleflyvning. Flyet overtok i stor grad rollen til Avro 504.

Bücker Jungmann (2 stk.)
Bücker 131 Jungmann var første konstruksjonen og den fløy første gang 27. april 1934. Det var en toseter dobbeldekker skolefly og full aerobatic. Bücker Jungmann var et av de fineste og beste skole- og aerobatic fly på sin tid.
SZD - 59 ACRO
SZD - 59 ACRO er et polskbygget en-seters kompositt seilfly som er kapabel til å utføre alle acrobatikkmanøvrer du kan tenke deg. Seilflyet er et av de ypperste acroseilflyene på markedet.

Glaser Dirks DG-500
Dette seilflyet er en meget bra allround type med bra ytelser i både akrobatikk og strekkflygning. Det benyttes primært til grunnskoling, skoling i strekkflyging og skoling i akrobatikk. Det er konstruert i glassfiber med opptrekkbart hjul. Flyet er en tandemtype hvor instruktøren sitter bak eleven. Begge cockpiter har de samme styringsorgan. Flyet er i tillegg utrustet med seilflycomputer og G-måler.
Grenland Fallskjermklubb
Grenland Fallskjermklubb viser frem sitt 300m2 store norgesflagg. Dette er verdens største norgesflagg. Et imponerende syn!

Turbindrevet modell-jetfly
Modellfly er ikke lengre hva det var! Til Flydagen på Geiteryggen får vi se en rekke store modeller fra Jets of Norway med ekte turbinmotorer og hastigheter opp til 600 km/t!
Eurocopter AS350
European Helicopter Center (EHC) kommer med helikopter som vil fly rundflyging. Eurocopter AS350 Ecureuil er et enmotors lettere turbinhelikopter. Det ble opprinnelig produsert av Aérospatiale (som nå er slått sammen med Eurocopter Group).

Piper Army Cub
Til Norge kom 16 Piper L-18C Super Cub til Feltartilleriets OP-tjeneste (1955). Flyene ble, etter at flygere var utdannet på Værnes, fordelt til de ulike artilleriavdelingene. L-18 er et robust fly , lett å operere fra små improviserte flystriper eller landeveier og jorder. Det kunne benytte både hjul og ski-understell.
Cessna 172R
Grenland Flyklubb har kjøpt nytt fly til klubben i år. LN-FTA er en Cessna 172R -2007 modell med glasscockpit, 160 HK og hvitt interiør!

Cessna 172N
Reims F172N Skyhawk 100 II er et høyvinget, 4-seters, privat/klubb -fly produsert av det franske Reims Aviation på lisens fra Cessna. Flyet er følgelig identisk med Cessna Aircraft Companys C172N. Flyet er bygget i aluminium og er utstyrt med 160 hk motor, en 4-sylindret boksermotor fra Lycoming. Fra midten av 50-tallet til ca. 1980 ble det produsert ca. 30.000 eksemplarer av F172 og C172. Denne modellen ble produsert fra 1977 til 1980.